Linometszet 20x30cm 1993
A természeti, ősi népek pillanatait, képzelt helyzeteit feleleveníteni, elrejteni az ősi motívumokat egy-egy témában mindig örömteli alkotás. A sokszorosító grafika az első időktől közel áll hozzám. A lino méltánytalanul elhanyagolt eszköze a grafikának. Pedig nagyon gazdag és elemi erejű kifejező erőt rejt a technika. Az ősművészeti témákra alkalmazása magától értetődik számomra. A vonalak metszésének módjai ezernyi ösztönös, vagy tudatos lehetőséget kínálnak. Bár sík felület a végeredmény, de metszés közben minduntalan az ősi faragás érzése ébred... Talán ez lehetne az alkotói munka legmagasabb szintje, ide visszatérni, mindenféle rárakódott kérgektől megfosztva, letisztulva? Alkotói nirvána?
Linometszet 20x30cm 1990
A struktúrált, vagy éppen véletlenszerű vonalrendszerek, a hangsúlyosan létrehozható sötét, világos tömegek játéka, a metszési hibák által a fehérre metszett felületen véletlenszerűen otthagyott, lendületesnek ható vonalkák rendszere, hihetetlenül alkalmas különböző témáknak a megfogalmazásához.
diófapác, papír 11x15cm 2010.
Minden kis részletben ott az egész. Sőt az erő is ott bújik meg, láthatatlanul szövi át a természet legapróbb teremtményeit, és a bolygók, csillagrendszerek végtelen mozgását koordinálja. A kép, vagy szobor létrehozója olyan tiszta viszonyban él együtt az ősi környezettel, természettel, a saját társadalmában, ami csak erre az időszakra jellemző. Létrehozza, alakítja, vagy pusztítja azokat. A pác finom vonalai, meleg, földszínű tónusa a papír finom rostjaiba szívódva hozza létre az érzetet, mely utánozhatatlanul megjeleníti az eredő erőt.
Linometszet 20x30cm 1996
Hemingway írása indított a sorozat elkészítésére. Az egyik legellentmondásosabb és legalapvetőbb emberi tevékenység. Az ölés. Míg a természet rendjében szoros szimbiózisban éltünk, addig az ember elvette a természettől amire szüksége volt. Sem többet, sem kevesebbet. Nem folyamodott felesleges öldöklésre. A társadalommá szerveződés egyenes velejárója az öldöklés? Előbb csak a terület védelme-megszerzése, majd a hatalom, és mégkésőbb a szórakozás. Már akinek ez szórakoztató...
Linometszet papír 20x30cm 1993
Mindent elöntött a spirituális átverés. Egy nép 40 év mesterséges ateistává nevelése nyomán berobbant a látszólagos szabadság, és bármit el/be lehetett adni. Önjelölt jósok, gyógyítók, jövőbelátók, halásztak, halásznak a kétségbeesett, kilátástalan, megbillent lelkű embertársaik zsebeiben. Rabolják a lelkeiket, veszélyesebben mint azt a történelminek nevezett egyházak teszik.
Rézkarc Papír 1995
Korát megelőző, felülmúló, öntörvényű költőgéniusz. Hasonlatos Bosch-hoz, vagy Brueghel-hez a festészetben.
diófapác, papír 30x40cm 2011.
A kisfüzetes (na jó skechbook) barangolás a világban. Megörökítés, lejegyzés, hasznos relax. Ízek illatok, emberek, és persze a látvány.
diófapác, papír 30x40cm 2011.
Van ami nem fejlődik tovább. Csak megmarad a látványnak, az aktuális hangulat leképezésének. Ez a dolga. Nem pixel, véletlenül törölt digitális szemét, hanem kép. Fogható, kézben tartható.
diófapác, papír 30x40cm 2014.
diófapác, papír 30x40cm 2011.
diófapác, papír 30x40cm 2009
Mini mediterrán a villányi hegység lábánál. Ősszel különösen csodálatos, feltöltős, inspiráló vidék.