archaikus 1

Linometszet 20x30cm
1993

A természeti, ősi népek pillanatait, képzelt helyzeteit feleleveníteni, elrejteni az ősi motívumokat egy-egy témában mindig örömteli alkotás. A sokszorosító grafika az első időktől közel áll hozzám. A lino méltánytalanul elhanyagolt eszköze a grafikának. Pedig nagyon gazdag és elemi erejű kifejező erőt rejt a technika. Az ősművészeti témákra alkalmazása magától értetődik számomra. A vonalak metszésének módjai ezernyi ösztönös, vagy tudatos lehetőséget kínálnak. Bár sík felület a végeredmény, de metszés közben minduntalan az ősi faragás érzése ébred... Talán ez lehetne az alkotói munka legmagasabb szintje, ide visszatérni, mindenféle rárakódott kérgektől megfosztva, letisztulva? Alkotói nirvána?

Az utolsó kocka

Linometszet 20x30cm
1990

A struktúrált, vagy éppen véletlenszerű vonalrendszerek, a hangsúlyosan létrehozható sötét, világos tömegek játéka, a metszési hibák által a fehérre metszett felületen véletlenszerűen otthagyott, lendületesnek ható vonalkák rendszere, hihetetlenül alkalmas különböző témáknak a megfogalmazásához.

Tágulj világ

diófapác, papír 11x15cm
2010.

Minden kis részletben ott az egész. Sőt az erő is ott bújik meg, láthatatlanul szövi át a természet legapróbb teremtményeit, és a bolygók, csillagrendszerek végtelen mozgását koordinálja. A kép, vagy szobor létrehozója olyan tiszta viszonyban él együtt az ősi környezettel, természettel, a saját társadalmában, ami csak erre az időszakra jellemző. Létrehozza, alakítja, vagy pusztítja azokat. A pác finom vonalai, meleg, földszínű tónusa a papír finom rostjaiba szívódva hozza létre az érzetet, mely utánozhatatlanul megjeleníti az eredő erőt.

toro 3

Linometszet 20x30cm
1996

Hemingway írása indított a sorozat elkészítésére. Az egyik legellentmondásosabb és legalapvetőbb emberi tevékenység. Az ölés. Míg a természet rendjében szoros szimbiózisban éltünk, addig az ember elvette a természettől amire szüksége volt. Sem többet, sem kevesebbet. Nem folyamodott felesleges öldöklésre. A társadalommá szerveződés egyenes velejárója az öldöklés? Előbb csak a terület védelme-megszerzése, majd a hatalom, és mégkésőbb a szórakozás. Már akinek ez szórakoztató...

boszorkány 1.

Linometszet papír 20x30cm
1993

Mindent elöntött a spirituális átverés. Egy nép 40 év mesterséges ateistává nevelése nyomán berobbant a látszólagos szabadság, és bármit el/be lehetett adni. Önjelölt jósok, gyógyítók, jövőbelátók, halásztak, halásznak a kétségbeesett, kilátástalan, megbillent lelkű embertársaik zsebeiben. Rabolják a lelkeiket, veszélyesebben mint azt a történelminek nevezett egyházak teszik.

Illusztráció villon kötethez

Rézkarc Papír
1995

Korát megelőző, felülmúló, öntörvényű költőgéniusz. Hasonlatos Bosch-hoz, vagy Brueghel-hez a festészetben.

Toscana 1

diófapác, papír 30x40cm
2011.

A kisfüzetes (na jó skechbook) barangolás a világban. Megörökítés, lejegyzés, hasznos relax. Ízek illatok, emberek, és persze a látvány.

Toscana 2

diófapác, papír 30x40cm
2011.

Van ami nem fejlődik tovább. Csak megmarad a látványnak, az aktuális hangulat leképezésének. Ez a dolga. Nem pixel, véletlenül törölt digitális szemét, hanem kép. Fogható, kézben tartható.

Abádszalók templom rom

diófapác, papír 30x40cm
2014.

Abádszalók

diófapác, papír 30x40cm
2011.

Siklós 1

diófapác, papír 30x40cm
2009

Mini mediterrán a villányi hegység lábánál. Ősszel különösen csodálatos, feltöltős, inspiráló vidék.

  • "2007-ben indítottuk el a Belvárosi Képzőműhelyt, amit nem csak rajziskolának szántunk, hanem olyan műhelynek, ahol találkoznak a művészet iránt érdeklődők, a közös alkotás és tanulás nem száraz tanórai hangulatban zajlik, hanem mindenki lehetőséget kap a tanulás mellett a saját útkeresésére is"

    Látogasson el a weboldalunkra.